Over mij

Mijn foto
Pikine, Dakar, Senegal
Ik ben Lise, 21 jaar en studente orthopedagogie. Ik zal voor 4 maanden in Senegal stage lopen bij het project TFC, meer info: http://tfcexcelsior.org/

woensdag 16 mei 2012

Ik heb helemaal geen zin om een blogbericht te schrijven, maar goed, het eten is er nog niet, dus laat ik jullie snel wat vertellen :)

Ik begin hier meer en meer te beseffen dat het bijna om is. Ik ga de kinderen van het project, de families en de manier van leven hier echt heel hard missen. Het is iets dat ik voor altijd mee zal dragen in mijn hartje, dat is zeker :) Ook in mijn hoofd.

Momenteel probeer ik echt zoveel mogelijk te registeren, want mijn hoofd onthoud niet lang genoeg, foto's zeggen gelukkig wel genoeg. Ik maakte daarom ook net op facebook een mapje Senegal 2 aan met veel foto's van de mensen hier. 

De Afrikaanse muziek vind ik ook echt helemaal geweldig en ik vind het op zich wel fijn om met de meisjes mee te dansen, ook al zeg ik tegen iedereen die ik niet ken dat ik dat helemaal niet kan, Senegalees dansen :p Anders moet ik dat ook bij onbekende doen en dat is minder mijn ding.

De laatste weken heb ik ook veel babytjes gedragen, nu ja, kleine kindjes. Doet me meer en meer uitkijken naar de geboorte van mijn neefje! Spannend! Ik ga hem (en de rest van het gezin) zo snel mogelijk bezoeken als ik terug in België ben :D 

Het eindwerk is ook eindelijk afgeraak! Jeeeej :) nu nog afwachten of we het ook echt maandag kunnen uploaden, normaal moeten we het geprint binnenbrengen, maar daarvoor neem ik nu toch nog niet het vliegtuig hoor ;)

Mijn MAB-project loopt zo ook stilaan op zijn einde, wel heel fijn om met dans, muziek en theater met die meisjes te werken! :D Echt een leuke sfeer ook, hun talenten heb ik alvast op film staan. Nu nog afwachten tot zaterdag om echt een toneel met hen in elkaar te steken! Jeeej! :D 

Goh weet je wat ik echt niet ga missen? Dat eten hier.. 't komt mijn oren echt uit. Ik ben al bang voor wat we over een halfuurtje ofzo voorgeschoteld gaan krijgen. Ik kijk echt uit naar de Belgische keuken van de mama :D oooh en naar een warm bad! Want dat koud water komt ook ewa mijn oren uit ze :p Zo vier maand ne koude douch.. vier maand is daarvoor toch echt wel lang genoeg ze! :p

Nog even vermelden dat we onlangs ook een muis in onze kamer hadden, maar ze is gevangen, dankzij een schuif zonder koekjes, maar wel een lijmplakaat dat erin lag met veel lekkers. 's Morgens zijn we dan onze gastpapa gaan halen, die de muis naar zijn zeggen heeft opgegeten :p Wat hij er dus echt mee gedaan heeft, geen idee.. xD

Zo, ik vind dat ik zo toch weer wat verteld heb :D Ik zal maar mss direct eens onze planning zeggen, want ik weet niet wanneer ik daar nog tijd voor ga vinden.

Woensdag: Teambuilding + huiswerkbegeleiding
Donderdag: Petit beurs, bloemsuiker enz kopen om petit beure taart te maken (koek julien gelijk wijle zeggen in de familie :D). Nieuwe kleren ontvangen en bestellen. Op bezoek bij mensen. Werken voor school.
Vrijdag: Lekstokken kopen voor de gasten van 't project en sandalekes+huiswerkbegeleiding+één vd laatste keren skypen met de sjoe
Zaterdag: De valies misschien al wat vullen+ stage
Zondag: Uitdelen van de lekstokken aan de 170 voetballerkes :p + nadien seksuele voorlichting voor de alleroudste en de meisjes+ ng bij de mensen langsgaan+ Eten kopen voor de huiswerkbegeleiding
Maandag: Coördinatievergadering+ Evaluatie+ Huiswerkbegeleiding+ Spaghetti maken voor de familie
Dinsdag: Nog zoveel mogelijk hier zijn natuurlijk :D + eten bestellen om mee naar huis te nemen :D en 's avonds heeft Fé iets in petto
Woensdag: Afscheidsfeestje met de gasten van de huiswerkbegeleiding
Donderdag: Afscheid van iedereen.. :( 
Vrijdag: Valies in orde maken + vertrekken
Zaterdag: TERUG IN BELGIE, IEDEREEN NEN DIKKE KNUFFEL GEVEN EN VEEL SLAAP INHALEN :D

Geen opmerkingen:

Een reactie posten