Over mij

Mijn foto
Pikine, Dakar, Senegal
Ik ben Lise, 21 jaar en studente orthopedagogie. Ik zal voor 4 maanden in Senegal stage lopen bij het project TFC, meer info: http://tfcexcelsior.org/

zaterdag 28 januari 2012

Dag twee in Senegal

Bonsoir tout le monde!

Super fijn om al reacties te zien op mijn blog! Het lukt precies toch :) 
Dag twee verliep ook heel goed, ze hebben ons al wat van het 'tijdsprincipe' in Senegal laten voelen. Zeggen dat ze om 10u30 komen en er tegen 12uur uiteindelijk doorkomen :p Wel grappig dat we daar effectief intrapten. Maar hier geldt dus: doe uw ding en als iemand u zoekt, bellen ze u wel. 

Ons gastgezin valt ook heel goed mee, je merkt wel dat ze halfwesters zijn, ze zijn tot nu toe het enige gezin dat hun voordeur regelmatig op slot doet. In meer traditionele gezinnen, waar we al langs gingen, was het allemaal veel opener. Ze staan er hier ook wel sterk op dat je Wolof leert. Maar verder dan salamalecum (goeiendag), nagladev (hoe gaat het), goed (magnifireque), djeredef (dank u) kom ik voorlopig nog niet :p Maar dat komt allemaal wel, beetje bij beetje :)

Mijn eerste twee muggenbeten zijn ook een feit! :p In Pikine, waar wij wonen hebben we geen muggennet, dat was volgens Mousa, de man van ons gastgezin niet nodig. Toch had ik me ingesprayed, maar kheb er toch twee, ach ja :) Hier in Mariste zijn de muggen wel veel feller, doordat er een meer dichtbij is.

Maar goed, ik ga mijn laptop doorgeven aan Gina, zij gaat even skypen met de broer.

Later meer,
Liefs!


4 opmerkingen:

  1. Ondervinden jullie problemen met de verkiezing in Dakar? Er zou al een politieagent gestorven zijn. Mijn babysit is goed verlopen. Ze sliepen al om 20u30 en het zijn toffe kinderen. Groetjes van ons allemaal. xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Neen, helemaal geen last van ondervonden. Super dat babysit goed is verlopen. Mama zei dat ik mijn jobke nu kwijt was :p Maar de komende vier maanden moogt gij dat wel nog overnemen van mij :) Zijn inderdaad leuke kinderen. Maar maak u geen zorgen, als het uit de hand loopt, ik zit momenteel bij iemand die voor de Belgische ambassade werkt. Dus dat komt allemaal dik in orde :) Groetjes terug! x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om te horen dat je daar goed bent terechtgekomen! & die muggen moet je gewoon terugsteken, dan zullen ze het niet meer doen.. Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het probleem is dat ik die nog nooit zelf gezien heb, die zijn vrij klein denk ik.. maar de muggenbeten groot genoeg :p

      Verwijderen