Over mij

Mijn foto
Pikine, Dakar, Senegal
Ik ben Lise, 21 jaar en studente orthopedagogie. Ik zal voor 4 maanden in Senegal stage lopen bij het project TFC, meer info: http://tfcexcelsior.org/

maandag 30 januari 2012

Lalalaa

Vandaag stond er ’s morgens een vergadering op het programma, ze begon uiteindelijk redelijk tegen de middag. We zaten samen met Omar Diallo, de verantwoordelijke van het socio-educatieve deel, hij heeft ons dan uitgelegd hoe de huiswerkbegeleiding min of meer in mekaar zit en de gezinsbegeleiding. Hij gaf ook uitleg over hoe de kinderen en de gezinnen betrokken worden in TFC. We kwamen ook te weten voor wie de huiswerkbegeleiding eigenlijk specifiek bestaat: voor kinderen die door omstandigheden thuis hun huiswerk niet kunnen maken of daar op school de mogelijkheid niet voor krijgen. Het zit ook zo dat elk kind dat voetbalt voor TFC, ook echt naar school moet gaan, sommige kinderen zijn opnieuw begonnen met school om mee te mogen voetballen. 

Ik heb eergisteren trouwens ook mijn Senegalese naam gekregen :) Enchantée, je suis Astou Djong :) Maar ik stel me voorlopig wel nog voor als Lise, wat wel vaak uitdraait in Lies, Elise, Celies of Lisa. Maar dat ligt dan vaak aan mijn foute nadrukken op de letters, dus daar let ik vanaf nu wel op.  

Het eten wordt nu bijna opgediend, jeej! Eindelijk middageten :D rijst met vis, njamnjam! :)

Later meer! (en hopelijk ook eens foto's!)
Doeeei

3 opmerkingen:

  1. wat betekent Astou Djong? groetsels uit Asse!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Lise!!!

    Is het daar een beetje leuk in Senegal???
    Al veel toffe dingen gedaan?

    Ba beneen !!!
    Maa ngi tudd Rens !!!
    (een beetje Wolofs :D)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is hier heel leuk ja, alleen kunnen we nu niet zo heel veel doen met de politieke situatie, maar ach ja, die waait wel over! :)

      Uw Wolofs ken ik precies niet :p Ik ken al wat basis, maar dat zegt me nog niets :p Dus: vertaal? :)

      xx

      Verwijderen