Over mij

Mijn foto
Pikine, Dakar, Senegal
Ik ben Lise, 21 jaar en studente orthopedagogie. Ik zal voor 4 maanden in Senegal stage lopen bij het project TFC, meer info: http://tfcexcelsior.org/

zondag 26 februari 2012

De dag van de verkiezingen

Jaja, vandaag is het zover, de presidentsverkiezingen in Senegal. Ik heb er zelf nog niet veel van gemerkt. De dag begon weer zo als gewoonlijk: opstaan, u willen wassen, geen water. Gelukkig wel elektriciteit en nog water in een fles, dus ontbijten lukte wel ^^ Mijn stokbrood lag klaar, de aardbeienconfituur was er rap op gesmeerd. Na een stevig ontbijt, de kamer nog eens geborsteld en nu wat voor school aan het werken - eindwerk. 

Voor stage zelf kan ik momenteel niet veel doen, owv de verkiezingen is er namelijk sinds woensdag geen huiswerkbegeleiding meer geweest. Ook waren er geen trainingen, anders had ik daar vanmorgen om 7u30 al kunnen zitten. Ach ja, dan nog maar een dagje rust. Hopelijk vanaf morgen wel weer huiswerkbegeleiding.
 
Eergisteren voor de eerste keer alleen de carrapide genomen. Eigenlijk echt niet moeilijk ^^ Alleen was het wat zoeken naar de 'halte' cafetaria in Mariste. Want ja echt haltes ziet ge niet, da busje stopt in principe, maar ook niet altijd. Gelukkig lukte het goed ^^ (ahja juist, onze carrapide was tegen nen andere zijne snuit afgereden, er zo wat tegen geschuurd, maar die keken gewoon eens en reden verder...).

Nadien ook voor de eerste keer een clandotaxi genomen, dat zijn dus eigenlijk gewoon mensen die met hun auto u brengen naar waar ge wilt (korte afstand wel), voor 100 cfa (super weinig). Maar amai, a zo stinken dat dieje deed.. Fé en ik hadden er echt last van, we konden het niet echt plaatsen: stinkvoeten, iets dat aan het beschimmelen was, ... ? Dan begonnen ze ons ook nog in het Wolof te vragen waar we naartoe moesten. Hoe ik het verstaan heb, geen idee, maar ik gaf toch het juiste antwoord met 'tally icotaf, station total' :p 

Ja, gisteren ook twee keer een clando genomen, samen met Omar, de stagebegeleider van Fé. We waren naar Guetaway (ofzo) geweest, bij familie van hem en naar 't strand. Die clando stonk gelukkig niet, maar die deur wou wel niet meer toe als we waren uitgestapt xD Achja.. of het nu ne clando is of ne gewone taxi, ge maakt altijd wel iets mee.

Vandaag nog eventjes voor school werken en dan komt Fé naar hier ^^

Toedeloe, tot de volgende!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten