Over mij

Mijn foto
Pikine, Dakar, Senegal
Ik ben Lise, 21 jaar en studente orthopedagogie. Ik zal voor 4 maanden in Senegal stage lopen bij het project TFC, meer info: http://tfcexcelsior.org/

vrijdag 3 februari 2012

De foto is niet zo heel duidelijk, ik denk dat hij op facebook duidelijker is :) maar hier zie je dus een traditioneel gerecht van de Senegalezen: Tsjeboedjem (ik heb geen idee hoe je het schrijft, ik ben al blij dat ik het kan onthouden :D). Het is dus rijst met vis en wat groentjes als versiering. Het is de bedoeling dat we de kom tussen ons inzetten (vaak een zestal personen) en dat we dan met onze rechterhand onze lepel vasthouden en daar uit eten. De vis wordt soms verdeeld en soms moet je er ook gewoon zelf wat uithalen. Eens je uit de kom bent, mag je wel met je linker hand bijvoorbeeld de graatjes eruit halen :) En na het eten zeggen we 'nere barena' tegen de kokin, dat betekent dat het lekker was en genoeg. Voila, zo wat uitleg over de eetwijze.

We gaan vandaag voor de aller eerste keer mee middageten met ons gastgezin, spannend! :) wie weet is het hier wel met de handen ipv met een lepel, we'll see :) Pikant zal het hier wellicht ook wel zijn :p

Geen opmerkingen:

Een reactie posten