Over mij

Mijn foto
Pikine, Dakar, Senegal
Ik ben Lise, 21 jaar en studente orthopedagogie. Ik zal voor 4 maanden in Senegal stage lopen bij het project TFC, meer info: http://tfcexcelsior.org/

donderdag 16 februari 2012

Stage- inhoud, wiskunde :)

Misschien moet ik eens concreter gaan vertellen wat ik hier doe als stage of al reeds gedaan heb.
Wij lopen stage binnen het project Tchallang Foot Center Excelsior, het is een project dat jongeren stimuleert tot naar school gaan via voetbal. De jongeren mogen namelijk enkel meespelen bij TFC.E indien ze ook naar school gaan. Super toch?! Zo stimuleerden ze ook jongeren die al lang niet meer naar school gingen om terug te gaan, door hen te laten mee voetballen onder die voorwaarde.

Ik spits me vooral toe op de huiswerkbegeleiding. Nu ja begeleiding, ik zou het ook wel lesgeven durven noemen. Gisteren kwamen we namelijk toe, we wisten dat één leraar van de 3 niet aanwezig ging zijn, dus dat de kans erin zat dat we de huiswerkklas alleen mochten dragen. Dat was dus ook het geval. Wij kwamen daar aan rond 17uur en er waren al jongeren aan het voetballen. Het is dan ook een voetbalproject... wij stelden ons kandidaat om mee te spelen, Gina mocht met de ene groep mee doen, ik met de andere. Het was een actief en leuk moment, alleen wat minder leuk toen mijn enkel plots fel krak zei... Gelukkig kan ik mijn enkelsteun aan en kan ik er nu nog normaal op stappen zonder teveel pijn te hebben :)

Na de voetbalmatch hebben we een kennismakingsspel gespeeld: Namenrondje, tot Gina en ik ze ongeveer kenden en dan hebben we de bal erbij gehaald. Ze moesten een naam zeggen en dan de bal gooien naar de persoon van wie ze de naam hadden gezegd. Na een kwartiertje gespeeld te hebben, kenden wij ongeveer de namen en konden we aan de slag (was m.a.w. het lokaal vrij, was de naailes voor de oudere meisjes gedaan). We splitsen de kinderen op, de 12jarigen en ouderen gingen bij Gina, de jongste bleven bij mij voor het spel Halli Galli. Een uitdaging, dat spel met 9 energieke mannekes spelen. In het begin was het één en al chaos en werd er veel valsgespeeld. Gelukkig vond ik een manier om dit te voorkomen (en om armspieren te creëren): armen in de lucht als het niet hun beurt was. Martelarij? Nee, helemaal niet, krachttraining! :D

Na dat spel kwam Mr. Gueye toe, wiskundeleraar. Oef! Nu ja oef. Dat nam niet weg dat ik nog steeds met 9 kinderen wiskundeoefeningen maakte. Gelukkig had ik maandag mee gedaan met die kinderen en wist ik welke oefeningen zij aankonden. Ik schreef in iedereen hun schriftje dezelfde oefening, zodat ik niet te veel verschillende oefeningen moest narekenen, want 33 x 44 is voor mezelf nu ook geen vanzelfsprekende oefening hoor :p Gelukkig had ik maandag eens kunnen piepen hoe je dat ook alweer oploste en kon ik ze zelf nu ook maken :) Alleen die staartdelingen, amai, das mijn ding niet! Super dat mn gasten dat wel kunnen! :)

Maar goed, bij stage horen ook stageopdrachten, dus ik ga mijn dagboekfragment van morgen verder afschrijven ^^

Tot snel blogvolgertjes! :)
Veel liefs,
Lise.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten