Over mij

Mijn foto
Pikine, Dakar, Senegal
Ik ben Lise, 21 jaar en studente orthopedagogie. Ik zal voor 4 maanden in Senegal stage lopen bij het project TFC, meer info: http://tfcexcelsior.org/

donderdag 15 maart 2012

Kindjes, deadlines en boeken

Dag lieve bloglezertjes!

Ik dacht, laat ik nog maar eens een blogberichtje schrijven, maar nu een beetje korter dan dat van zaterdag. Ik ga ook niet beschrijven wat ik elke dag gedaan heb, want dan schrijf ik weer veel te veel :p

Gewoon even kort: Vrijwilligers in de huiswerkbegeleiding zijn blijkbaar niet zo gemotiveerd. Maandag was er één leerkracht, de hoofdverantwoordelijk en woensdag hebben Gina en ik buiten les gegeven zonder ne Senegalees... En ja buiten, want het lokaal waar we les geven was niet vrij. In principe betekent dat dan dat de les niet doorgaat, maar de kinderen waren daar en wij ook, dus waarom terug keren?

Ja deadlines staat ook in mijn titel, het is jammer dat je niet volledig van het hier-zijn kan genieten door de deadlines van school: eindwerk, stageopdrachten, grondhouding, orthomanagement, ... genoeg te doen dus. Maar we proberen dat zo goed mogelijk te plannen, dat we zoveel mogelijk echt 'hier' kunnen zijn en ook nog wat kunnen ontspannen. Gelukkig is Gina een goeie stimulans voor mij: als zij werkt voor school, ik ook :)

Vandaag zijn we naar de bibliotheek van het sociaal centrum geweest. Daar is namelijk nog wat organisatiewerk. We hebben de boeken eerst allemaal mogen afstoffen (letterlijk van onder het stof halen...) en hebben er nadien voor gezorgd dat de helft van de boeken al uitgeleend kan worden. We kleefden namelijk een envelop in het boek en staken daar een kaartje in (was bij sommige boeken al gebeurd). Op dat kaartje schreven we dan de titel van het boek en de auteur en 'sortie' en 'retour'. Zodat er kan opgeschreven worden wanneer iets wordt uitgeleend door wie en wanneer het terug wordt binnen gebracht. We hebben nog wat werk, maar het is wel fijn om te doen. Nu ja 'fijn'... het is bandwerk. Maar wij denken dan al aan het feit dat we die boeken kunnen gebruiken voor de huiswerkklas, om de kinderen te stimuleren om een boek te lezen en zo hun Frans te verbeteren.

Ik heb nu ongeveer al de thema's van mijn titel vernoemd, ik zou nog veel over kinderen kunnen vertellen, maar ik ga het hier bij houden :)

Zonnige groetjes, Lise aka Astou Diouf

Geen opmerkingen:

Een reactie posten